Principalele activități ale proiectului constau în organizarea unui study-tour pentru 30 de elevi si profesori de liceu din Oradea, pe un traseu care cuprinde o serie de obiective și produse turistice specifice județului Bihor.
Principalul scop al proiectului este promovarea judetului Bihor ca destinatie turistică în rândul tinerilor,
a elevilor de liceu si creşterea vizibilităţii asociaţiei si a activităţilor
sale.
În cadrul
proiectului va fi organizat un study-tour pentru 30 elevi de liceu si pentru 10
profesori. Traseul study-tour-ului va avea o lungime totală de 250 km și va
cuprinde obiective turistice din județul Bihor (biserica de lemn de la Beznea –
cea mai mare biserica de lemn din Bihor, traseul Muntilor Padurea Craiului
intre Bratca si Rosia, o investitie in agroturism realizata cu fonduri europene
–, unde vom lua si masa de amiaza din bucataria traditionala, Lacul Vida – unic
in România, datorita deversorului in forma de pâlnie, o alta investitie cu
fonduri europene in agricultură – o livadă de pomi fructiferi si o instalatie
de prelucrare a fructelor). Scopul study-tour-ului este acela de a familiariza
grupul țintă – tinerii din județul Bihor, elevi de liceu, cu obiective
turistice din județ, pentru ca aceștia, împreună cu profesorii și cu alți
tineri din cercul lor de prieteni, să organizeze si alte activități în cadrul
cărora să fie valorificate potențialul turistic și resursele turistice ale
județului Bihor.
În cadrul proiectului va
fi realizat si editat un număr al revistei VisitBihor, in care vor fi
prezentate ă trasee de vizitare a județului Bihor, si obiective
turistice din județ. Revista va apărea in formatul consacrat de 16 pagini,
format A5 full-color, intr-un număr de 1000 de exemplare, si va fi distribuita
in liceele participante la study-tour si prin Centrul National de Informare si
promovare Turistica Bihor.
Judeţul Bihor dispune de numeroase resurse turistice, atât naturale cât şi
culturale, cu precădere elemente care aparţin culturii tradiţionale, dar care
nu sunt promovate suficient pentru a atrage un număr mare de turişti, din
categoria celor tineri. Astfel, turiştii tineri, in general elevii de liceu,
posibili consumatori de astfel de produse turistice nu dispun de suficiente
cunoștințe și materiale de informare si promovare. Prin realizarea
activităților și materialelor propuse prin prezentul proiect ADDePT Bihor
doreşte să aducă, cu precădere în faţa tinerilor, valorile naturale şi ale
culturii tradiţionale care merită vizitate. Pentru Judeţul Bihor,
intensificarea activităţii turistice poate fi extrem de benefică. Luând în
considerare acestă situaţie şi faptul că turismul se doreşte a fi un instrument
al dezvoltării durabile, şi nu doar economice a judeţului, aceasta presupune
schimbarea abordării uzuale a acestui domeniu. În acest context, proiectul de
faţă îşi propune o campanie de informare şi promovare a resurselor si tipurilor
de turism existente în judeţul Bihor, în condiţiile în care ADDePT Bihor este
singura organizaţie din judeţ care pune accent pe prezentarea produselor
turistice specifice prin îmbinarea fericită dintre natură, mediu şi tradiţii,
aşa cum a făcut şi în cadrul altor proiecte: „Fiecare parc are povestea lui”
„Ne dezvoltam dezvoltând”si „Valea Iadului un colt de rai”.